Sabda Rasulullah Shallallahu 'alaihi wa Sallam, “Sesiapa yang menempuh jalan untuk menuntut ilmu, maka Allah akan memudahkan baginya jalan menuju Syurga. Tidaklah suatu kaum berkumpul di salah sebuah rumah Allah dari rumah-rumah Allah (masjid) untuk membaca Kitabullah dan mempelajarinya di antara mereka, melainkan ketenangan (sakinah) turun kepada mereka, rahmat Allah meliputi mereka, dan Allah menyebut-nyebut mereka di hadapan para malaikat yang berada di sisi-Nya.” (Hadis Riwayat Muslim, 13/212, no. 4867)
__________________________________________________________________________________

| Nawawi | Aqeedah | Fiqh | Anti Syirik | Galeri Buku | Galeri MP3 | Bio-Pure |
__________________________________________________________________________________

Thursday, May 20, 2010

240 - Hari Kiamat Sudah Dekat

Hari Kiamat Sudah Dekat


Title:
Hari Kiamat Sudah Dekat
Judul Asli ('Arab): Asyraathus Saa'ah (Tanda-tanda Kiamat)

Author:
Syaikh Yusuf 'Abdillah B. Yusuf al-Wabil

Publisher:
Pustaka Ibnu Katsir

Price:
RM50

Weight:
0.8kg

Description:

Kiamat merupakan pengakhiran dari kehidupan dunia dan awal bermulanya kehidupan akhirat. Mempercayai datangnya hari kiamat beserta peristiwa-peristiwa (tanda-tanda) ketika menghampirinya dan kejadian-kejadian setelahnya merupakan sebahagian daripada rukun iman yang enam, di mana seseorang muslim dituntut untuk mengimaninya. Hari Kiamat semakin dekat dan kedatangannya tidak dapat dielakkan lagi. Sejak lima belas abad yang lalu Rasulullah Sahalallahu Alaihi wa Sallam telah mengkhabarkan tentang betapa dekatnya (hampirnya) Kiamat. Bahkan beliau mengatakan bahawa beliau diutus bersamaan dengan masa hari Kiamat. Dunia telah tua dan semakin mendekati kehancurannya. Tanda-tanda yang mengindikasikan (sebagai petunjuk) perkara tersebut semakin hari semakin jelas dan bertambah. Satu demi satu dari sekian banyak tanda-tanda kecil hari kiamat yang telah dijelaskan oleh Rasulullah Shallalahu 'alaihi wa Sallam dalam banyak hadis-hadisnya telah terjadi. Hingga pada akhirnya kelak tibalah masa tanda-tanda besar Hari Kiamat dengan diawali munculnya Imam al-Mahdi, diikuti pula dengan munculnya Dajjal, lalu turunnya Nabi 'Isa 'alaihis Salam dari atas langit di menara putih Damaskus. Kemudian satu demi satu dari tanda-tanda besar lainnya pula muncul, sehingga diakhiri dengan munculnya api dari Yaman yang menggiring manusia menuju Syam. Setelah itu Kiamat yang sangat mengerikan terjadi. Sila dapatkan perincian peristiwa demi peristiwa tersebut di dalam buku ini yang diulas dengan begitu menarik dan mendebarkan seakan anda menyaksikannya secara langsung.

Setiap perbahasan dikuatkan dengan dalil-dalil yang autentik lagi sahih dan meyakinkan.

Total Pages:
464 m/s.

More Information/payment:
Saudara Nawawi, h/p. No.: 012-6887715 atau 013-3701152 atau email: dimensi83@hotmail.com untuk urusan harga, diskaun, pengedar, tempahan atau pembelian.

Payment:
Bank in bayaran (termasuk kos penghantaran) ke account CIMB no. 0114-0018104-52-8, & sms/email kan nama & alamat penuh anda untuk penghantaran.