Sabda Rasulullah Shallallahu 'alaihi wa Sallam, “Sesiapa yang menempuh jalan untuk menuntut ilmu, maka Allah akan memudahkan baginya jalan menuju Syurga. Tidaklah suatu kaum berkumpul di salah sebuah rumah Allah dari rumah-rumah Allah (masjid) untuk membaca Kitabullah dan mempelajarinya di antara mereka, melainkan ketenangan (sakinah) turun kepada mereka, rahmat Allah meliputi mereka, dan Allah menyebut-nyebut mereka di hadapan para malaikat yang berada di sisi-Nya.” (Hadis Riwayat Muslim, 13/212, no. 4867)
__________________________________________________________________________________

| Nawawi | Aqeedah | Fiqh | Anti Syirik | Galeri Buku | Galeri MP3 | Bio-Pure |
__________________________________________________________________________________

Friday, May 28, 2010

257 - Mengapa Saya Menghafal al-Qur'an

Mengapa Saya Menghafal al-Qur'an
Metode Mutakhir dan Cepat Menghafal al-Qur'an


Title:
Mengapa Saya Menghafal al-Qur'an
Judul Asli ('Arab): al-Hifzhu al-Tarbawi li al-Qur'an wa Shinaa'ah al-Insan

Author:
Dr. Khalid B. 'Abdul Karim al-Lahim

Publisher:
Pustaka at-Tibyan

Price:
RM18

Weight:
100g

Description:

Pernahkah kita merasa sebuah kenikmatan dalam menghafal ayat-ayat suci al-Qur'an? ayat-ayat Allah yang Maha Mulia. Atau kita selalu sering mengabaikan persoalan ini? Pernah digambarkan bahawa mereka yang tidak memiliki hafalan al-Qur'an adalah seperti sebuah rumah kotor yang menunggu masa untuk roboh.

Buku ini adalah sebuah tulisan yang mengajak anda memahami persoalan yang sangat diperlukan oleh seluruh manusia khususnya dari kalangan umat Islam. Buku ini mengajak kita keluar dari kehausan, kelemahan, keadaan kehinaan, dan pelbagai penyakit lainnya yang dialami oleh begitu ramai manusia masa ini. Yang semua itu di antaranya adalah disebabkan kita meninggalkan al-Qur'an sebagai petunjuk dan membiarkan hati-hati kita kosong dari diisi olehnya (hafalan al-Qur'an).

Dengan meninggalkan al-Qur'an, benteng kekuatan kita pun melemah dan mungkin menghilang. Dengan dengan sebab itulah umat Islam masa kini dengan begitu mudah dihayalkan oleh pelbagai jenis syubhat dan racun milik musuh-musuh Islam.

Hayatilah buku yang hadir ke tangan anda ini, dan jadikanlah ia sebagai tatapan untuk memotivasikan diri anda di dalam urusan menguasai dan menghafal ayat-ayat al-Qur'an. Dengan buku ini, penulis cuba membawa anda kepada maksud hafalan al-Qur'an yang sebenar, bagaimana al-Qur'an mampu mendidik hati dan jiwa manusia, kaedah-kaedah hafalan al-Qur'an yang betul dan sistematik, kaedah hafalan makna al-Qur'an, mempraktikan kandungan al-Qur'an, rahsia kunci menghafal al-Qur'an dengan baik dan lancar, mendidik minda dan hati agar mudah menghafal dengan berpandungan terapi as-Sunnah, menjaga adab-adab dalam menghafal dan banyak lagi yang anda perlu menelitinya sendiri.

Semoga dengan buku ini, ianya mampu menguatkan semangat anda untuk menggerakkan hati dan berusaha menghafal seberapa banyak ayat-ayat al-Qur'an berserta dengan kefahaman terhadapnya. Rasailah nikmat menghafal ayat-ayat suci al-Qur'an dengan penuh ketenangan dan bimbingan yang benar.

Total Pages:
228 m/s.

More Information/payment:
Saudara Nawawi, h/p. No.: 012-6887715 atau 013-3701152 atau email: dimensi83@hotmail.com untuk urusan harga, pengedar, diskaun, tempahan atau pembelian.

Payment:
Bank in bayaran (termasuk kos penghantaran) ke account CIMB no. 0114-0018104-52-8 atau Maybank: 162786012893 (Nur Amalina Bt. Zahari), & sms/email kan nama & alamat penuh anda untuk penghantaran.