Sabda Rasulullah Shallallahu 'alaihi wa Sallam, “Sesiapa yang menempuh jalan untuk menuntut ilmu, maka Allah akan memudahkan baginya jalan menuju Syurga. Tidaklah suatu kaum berkumpul di salah sebuah rumah Allah dari rumah-rumah Allah (masjid) untuk membaca Kitabullah dan mempelajarinya di antara mereka, melainkan ketenangan (sakinah) turun kepada mereka, rahmat Allah meliputi mereka, dan Allah menyebut-nyebut mereka di hadapan para malaikat yang berada di sisi-Nya.” (Hadis Riwayat Muslim, 13/212, no. 4867)
__________________________________________________________________________________

| Nawawi | Aqeedah | Fiqh | Anti Syirik | Galeri Buku | Galeri MP3 | Bio-Pure |
__________________________________________________________________________________

Friday, May 21, 2010

246 - Agar Isteri Disayang Suami

Agar Isteri Disayang Suami


Title:
Agar Isteri Disayang Suami
Judul Asli ('Arab): Min Akhtha'il Zaujat

Author:
Muhammad B. Ibrahim al-Hamd

Publisher:
Pustaka at-Tazkia

Price:
RM13

Weight:
150g

Description:

Di antara kebaikan, kenikmatan, keharmonian, dan kebahagiaan di dalam kehidupan diperolehi melalui hidup berumah-tangga di atas ikatan pernikahan yang sah. Kemudiannya, kebahagiaan yang sebenar itu akan mampu diraih melalui sikap taat di dalam beragama. Dari itu, sebuah rumah tangga yang bahagia perlulah diisi, dihiasi, dan dipenuhi degan kemurnian cinta serta kasih sayang di atas petunjuk agama di samping sikap saling bertolak-ansur, nasihat-menasihati, berusaha memahami antara satu sama lain, dan sentiasa berusaha menyelesaikan masalah yang datang. Selain itu, seorang isteri yang solehah di dalam sebuah rumahtangga adalah satu sisi yang sangat penting yang memainkan peranan dalam pelbagai perkara. Dan seorang isteri yang solehah, perlu bijak dalam menangani sikap, pandangan, kehendak, naluri, jiwa, dan keperluan seorang suami. Dengan itu, buku ini pun disusun oleh penulis bagi mengajak para isteri bijak mengatur langkah dan strategi dalam usaha memikat dan menjaga hak-hak suami agar menjadi lebih disayangi sekaligus membantu meraih kebahagian institusi kekeluargaan yang panjang dan berkekalan. InsyaAllah...

Total Pages:
154 m/s.

More Information/payment:
Saudara Nawawi, h/p. No.: 012-6887715 atau 013-3701152 atau email: dimensi83@hotmail.com untuk urusan harga, pengedar, diskaun, tempahan atau pembelian.

Payment:
Bank in bayaran (termasuk kos penghantaran) ke account CIMB no. 0114-0018104-52-8 atau Maybank: 162786012893 (Nur Amalina Bt. Zahari), & sms/email kan nama & alamat penuh anda untuk penghantaran.