Sabda Rasulullah Shallallahu 'alaihi wa Sallam, “Sesiapa yang menempuh jalan untuk menuntut ilmu, maka Allah akan memudahkan baginya jalan menuju Syurga. Tidaklah suatu kaum berkumpul di salah sebuah rumah Allah dari rumah-rumah Allah (masjid) untuk membaca Kitabullah dan mempelajarinya di antara mereka, melainkan ketenangan (sakinah) turun kepada mereka, rahmat Allah meliputi mereka, dan Allah menyebut-nyebut mereka di hadapan para malaikat yang berada di sisi-Nya.” (Hadis Riwayat Muslim, 13/212, no. 4867)
__________________________________________________________________________________

| Nawawi | Aqeedah | Fiqh | Anti Syirik | Galeri Buku | Galeri MP3 | Bio-Pure |
__________________________________________________________________________________

Friday, May 28, 2010

256 - The Mystery of The Quran Secrect Power

The Mystery of The Quran Secrect Power
Rahsia Memahami al-Qur'an & Sunnah Dalam Sudut Pandang Yang Spektakuler


Title:
The Mystery Of The Quran Secrect Power
Rahsia Memahami al-Qur'an & Sunnah Dalam Sudut Pandang Yang Spektakuler
Judul Asli ('Arab): Mafaatihu Tadabbur al-Qur'an wa an-Najakh Fii al-Hayah, Tadabbur as-Sunnah wa al-Quwwah fii al-Hayah

Author:
Dr. Khalid B. 'Abdul Karim al-Lahim

Publisher:
Pustaka at-Tibyan

Price:
RM25

Weight:
300g

Description:

Kesan al-Qur'an kepada jiwa dan hati manusia sangatlah besar. Ini telah dibuktikan melalui kisah keimanan dan sejarah kehidupan para sahabat Rasulullah Shallallahu 'alaihi wa Sallam. Dengan al-Qur'anlah mereka mendapat petunjuk yang mulia, dari al-Qur'an mereka belajar tentang kehidupan, erti keimanan, serta peradaban dunia. Dan dengan al-Qur'anlah mereka dimuliakan dan mampu menguasai dunia, yang kesannya masih sangat jelas sehingga kini dan tidak mungkin akan dilupakan oleh manusia setelahnya. Dunia telah mengakui bahawa manusia telah banyak berubah berkat turunnya al-Qur'an ke muka bumi ini melalui Rasulullah Shallallahu 'alaihi wa Sallam. Sekurang-kurangnya, dari kebutaan kepada sedikit melihat.

Buku The Mystery of The Qur'an Secrect Power yang dihulurkan ke hadapan anda ini adalah sebuah buku yang merungkai pelbagai rahsia-rahsia al-Qur'an untuk anda, menjelaskan kesan-kesan al-Qur'an kepada manusia, kaedah tadabbur (memahami) al-Qur'an yang benar, bagaimana mencintai al-Qur'an, tujuan sebenar membaca dan menguasai al-Qur'an, berubat dengan al-Qur'an, bagaimana al-Qur'an menenangkan hati, meraih pahala dengan al-Qur'an, kesan al-Qur'an di ketika solat serta masa-masa yang lain, bagaimana menghafal al-Qur'an, menulang-ulang ayat al-Qur'an, serta kesan al-Qur'an kepada masyarakat dan dunia. Buku ini ditulis dan disusun oleh Syaikh Dr. Khalid B. 'Abdul Karim al-Lahim, salah seorang ilmuan/tenaga pengajar dari Univerisiti King Su'ud 'Arab Saudi.

Selain membincangkan tentang al-Qur'an, buku ini turut menyertakan tajuk-tajuk yang hampir sama berkaitan kepentingan dan bagaimana mentadabbur as-Sunnah serta merealisaikan al-Qur'an dan as-Sunnah sekaligus di dalam diri serta kehidupan kita.

Total Pages:
312 m/s.

More Information/payment:
Saudara Nawawi, h/p. No.: 012-6887715 atau 013-3701152 atau email: dimensi83@hotmail.com untuk urusan harga, pengedar, diskaun, tempahan atau pembelian.

Payment:
Bank in bayaran (termasuk kos penghantaran) ke account CIMB no. 0114-0018104-52-8 atau Maybank: 162786012893 (Nur Amalina Bt. Zahari), & sms/email kan nama & alamat penuh anda untuk penghantaran.