Sabda Rasulullah Shallallahu 'alaihi wa Sallam, “Sesiapa yang menempuh jalan untuk menuntut ilmu, maka Allah akan memudahkan baginya jalan menuju Syurga. Tidaklah suatu kaum berkumpul di salah sebuah rumah Allah dari rumah-rumah Allah (masjid) untuk membaca Kitabullah dan mempelajarinya di antara mereka, melainkan ketenangan (sakinah) turun kepada mereka, rahmat Allah meliputi mereka, dan Allah menyebut-nyebut mereka di hadapan para malaikat yang berada di sisi-Nya.” (Hadis Riwayat Muslim, 13/212, no. 4867)
__________________________________________________________________________________

| Nawawi | Aqeedah | Fiqh | Anti Syirik | Galeri Buku | Galeri MP3 | Bio-Pure |
__________________________________________________________________________________

Thursday, May 20, 2010

244 - Matahari Mengelilingi Bumi (Sebuah Bantahan Terhadap Teori Bumi Mengelilingi Matahari)

Matahari Mengelilingi Bumi
Sebuah Kepastian al-Qur'an dan as-Sunnah Serta Bantahan Terhadap Teori Bumi Mengelilingi Matahari


Title:
Matahari Mengelilingi Bumi Sebuah Kepastian al-Qur'an dan as-Sunnah Serta Bantahan Terhadap Teori Bumi Mengelilingi Matahari

Author:
Ahmad Sabiq B. 'Abdul Lathif Abu Yusuf

Publisher:
Pustaka al-Furqon

Price:
RM23

Weight:
350g

Description:

Telah beberapa generasi lamanya kita diberi pendidikan semenjak kanak-kanak, di bilik-bilik kuliah, di bangku sekolah, di peringkat univerisiti, sehinggalah ke peringkat profesional dengan pemahaman bahawa bumi mengelilingi matahari. Adakah ini merupakan sebuah teori yang dapat diterima kebenaran dan kesahihannya secara ilmiah? Atau sebaliknya, bahawa mataharilah yang mengelilingi bumi dan malah seluruh jasad di angkasa bertindak menglilingi bumi dengan menjadikan bumi sebagai pusat jagat raya di angkasa? Buku yang sedang berada di hadapan pembaca ini bakal menyingkap dan membongkar pelbagai rahsia berkenaan perkara ini setelah sekian lama kita disogokkan dengan teori bumi mengelilingi matahari. InsyaAllah perbahasan yang dibawakan dan dibentangkan melalui buku ini adalah dengan rujukan yang sangat ilmiah dengan mendahulukan al-Qur'an, as-Sunnah, serta perkataan para ulama Ahlus Sunnah wal-Jama'ah yang berautoriti dari era awal Islam sehinggalah zaman ini. Bayangkanlah, sekiranya bumi sentiasa bergerak dan berputar, berapakah nilai kelajuannya dalam sesaat atau seminit, mahupun per jam? Tidakkah ia bakal menghasilkan suatu tenaga kinetik dan inersia kepada penghuni di atasnya? Tidakkah bumi akan terus bergeser dengan keadaan persekitarannya seperti langit dan udara? Pernahkan Allah menyatakan di dalam al-Qur'an bahawa bumi itu bergerak, atau sebaliknya Allah menyatakan yang bergerak adalah matahari, bintang, dan bulan? Sama-samalah kita menelitinya dengan saksama. Semoga Allah sentiasa meletakkan kita di atas jalan yang lurus.

Total Pages:
220 m/s.

More Information/payment:
Saudara Nawawi, h/p. No.: 012-6887715 atau 013-3701152 atau email: dimensi83@hotmail.com untuk urusan harga, pengedar, diskaun, tempahan atau pembelian.

Payment:
Bank in/depositkan bayaran (termasuk kos penghantaran) ke account CIMB no. 0114-0018104-52-8, atau Maybank: 162786012893 (Nur Amalina Bt. Zahari) atau Bank Islam: 12038010109649 (Atsar Enterprise) & sms/email kan nama, alamat penuh anda, serta no. tel untuk urusan penghantaran.