Sabda Rasulullah Shallallahu 'alaihi wa Sallam, “Sesiapa yang menempuh jalan untuk menuntut ilmu, maka Allah akan memudahkan baginya jalan menuju Syurga. Tidaklah suatu kaum berkumpul di salah sebuah rumah Allah dari rumah-rumah Allah (masjid) untuk membaca Kitabullah dan mempelajarinya di antara mereka, melainkan ketenangan (sakinah) turun kepada mereka, rahmat Allah meliputi mereka, dan Allah menyebut-nyebut mereka di hadapan para malaikat yang berada di sisi-Nya.” (Hadis Riwayat Muslim, 13/212, no. 4867)
__________________________________________________________________________________

| Nawawi | Aqeedah | Fiqh | Anti Syirik | Galeri Buku | Galeri MP3 | Bio-Pure |
__________________________________________________________________________________

Friday, January 7, 2011

366 - Menanti Buah Hati & Hadiah Untuk Yang Dinanti

Menanti Buah Hati & Hadiah Untuk Yang Dinanti


Title:
Menanti Buah Hati & Hadiah Untuk Yang Dinanti

Author:
'Abdul Hakim B. Amir Abdat

Publisher:
Maktabah M'awiyah B. Abi Sufyan

Price:
RM58

Weight:
850g

Description:

Kitab ini membahaskan sebahagian besar ahkamul maulud (hukum-hukum anak/kelahiran) dengan pengambilan dari dua dasar hukum Islam iaitu al-Qur'an dan hadis-hadis yang sah (sahih atau hasan) bersama perkataan ahli ilmu daripada kalangan Sahabat, Tabi'in, Tabi'ut Tabi'in, Imam Yang Empat dan lain-lain.

Di antara perbahasan ilmiahnya ialah berkaitan tuntutan dan keutamaan memiliki anak, anjuran memiliki ramai anak, anak sebagai ujian, anak sebagai buah hati, anak sebagai kurniaan Allah, hukum-hakam kehamilan, hukum-hakam (sunnah-sunnah) menyambut kelahiran, hukum-hakam nasab, pendidikan anak-anak, dan perkara-perkara yang bertentangan syari'at dalam hukum-hakam kehamilan, kelahiran serta pendidikan anak-anak.

Total Pages:

438 m/s.

More Information/payment:
Saudara Nawawi, h/p. No.: 012-6887715 atau 013-3701152 atau email: dimensi83@hotmail.com untuk urusan harga, pengedar, diskaun, tempahan atau pembelian.

Payment:
Bank in bayaran (termasuk kos penghantaran) ke account CIMB no. 0114-0018104-52-8 atau Maybank: 162786012893 (Nur Amalina Bt. Zahari), & sms/email kan nama & alamat penuh anda untuk penghantaran.