Sabda Rasulullah Shallallahu 'alaihi wa Sallam, “Sesiapa yang menempuh jalan untuk menuntut ilmu, maka Allah akan memudahkan baginya jalan menuju Syurga. Tidaklah suatu kaum berkumpul di salah sebuah rumah Allah dari rumah-rumah Allah (masjid) untuk membaca Kitabullah dan mempelajarinya di antara mereka, melainkan ketenangan (sakinah) turun kepada mereka, rahmat Allah meliputi mereka, dan Allah menyebut-nyebut mereka di hadapan para malaikat yang berada di sisi-Nya.” (Hadis Riwayat Muslim, 13/212, no. 4867)
__________________________________________________________________________________

| Nawawi | Aqeedah | Fiqh | Anti Syirik | Galeri Buku | Galeri MP3 | Bio-Pure |
__________________________________________________________________________________

Friday, January 7, 2011

370 - Shahih Adabul Mufrad

Shahih Adabul Mufrad


Title:
Shahih Adabul Mufrad
Judul Asal (Arab): Shahih Adabul Mufrad li al-Imam al-Bukhari wa Yalihi Dhaif al-Adabul Mufrad li al-Imam al-Bukhari

Author:
Imam al-Bukhari
(Ditashih oleh Syaikh al-Albani)

Publisher:
Pustaka ash-Shahihah

Price:
RM68

Weight:
1.2Kg

Description:

Kitab ini adalah kitab karya al-Imam al-Bukhari rahimahullah. Ia memuatkan himpunan hadis-hadis berkaitan amal, adab dan akhlak bagi setiap masa tertentu, keadaan, bagi individu, dan masyarakat secara umum. Kitab ini kemudian disemak dan ditashih oleh Syaikh al-Albani rahimahullah bagi menjelaskan status bagi setiap hadis yang terdapat di dalamnya. Semoga kitab ini membantu kita semua meneladani, menghayati, dan memahami erti akhlak dan adab-adab seharian anjuran Rasulullah Shallalahu 'alaihiw a Sallam.

Total Pages:

607 m/s.

More Information/payment:
Saudara Nawawi, h/p. No.: 012-6887715 atau 013-3701152 atau email: dimensi83@hotmail.com untuk urusan harga, pengedar, diskaun, tempahan atau pembelian.

Payment:
Bank in bayaran (termasuk kos penghantaran) ke account CIMB no. 0114-0018104-52-8 atau Maybank: 162786012893 (Nur Amalina Bt. Zahari), & sms/email kan nama & alamat penuh anda untuk penghantaran.