Sabda Rasulullah Shallallahu 'alaihi wa Sallam, “Sesiapa yang menempuh jalan untuk menuntut ilmu, maka Allah akan memudahkan baginya jalan menuju Syurga. Tidaklah suatu kaum berkumpul di salah sebuah rumah Allah dari rumah-rumah Allah (masjid) untuk membaca Kitabullah dan mempelajarinya di antara mereka, melainkan ketenangan (sakinah) turun kepada mereka, rahmat Allah meliputi mereka, dan Allah menyebut-nyebut mereka di hadapan para malaikat yang berada di sisi-Nya.” (Hadis Riwayat Muslim, 13/212, no. 4867)
__________________________________________________________________________________

| Nawawi | Aqeedah | Fiqh | Anti Syirik | Galeri Buku | Galeri MP3 | Bio-Pure |
__________________________________________________________________________________

Monday, January 17, 2011

381 - Celakalah Orang-orang Yang Solat, Iaitu orang-orang yang lalai

Celakalah Orang-orang Yang Shalat!
Iaitu orang-orang yang menyia-nyiakan Shalatnya...


Title:
Celakalah Orang-orang Yang Solat, Iaitu Orang-orang Yang Menyia-nyiakan Shalatnya
Judul Asal (Arab): Shalatul Jama'ah Hukmuha wa Ahkamuha wat Tanbih 'Alaa maa Yaqa'u fiiha min Bida' wa Akhtha'

Author:
Syaikh Ahmad B. Sholeh az-zuhraniy
Syaikh Dr. Sholeh B. Ghanim as-Sadlan

Publisher:
Pustaka aT-Tibyan

Price:
RM32

Weight:
700g

Description:

Demikianlah sikap sebahagian kaum muslimin apabila diseru untuk memenuhi tuntutan dan panggilan Allah, Rabb yang telah memberikan rezeki dan kehidupan kepadanya. Mereka lebih terkesan untuk memilih seruan syaitan dan manusia. Serta lebih memilih untuk memenuhi tuntutan hawa nafsunya. Semoga Allah melindungi kita semua dari hal tersebut.

Jadi, wajarkah kita terus ditipu dan tertipu dengan seruan-seruan serta ajakan-ajakan yang palsu tersebut, adakah kita sampai hati membiarkan masjid-masjid kosong dari orang-orang yang solat? Relakah kita membiarkan diri kita terus lalai dalam perlaksanaan solat kita sendiri? Tidak pernahkah kita merasa rugi apabila meremehkan solat-solat yang diwajibkan ke atas diri kita? Atau jahilkah sebenarnya kita ini sampai tidak mengetahui kewajiban dan tatacara solat berjama'ah? Banggakah kita dengan kejahilan dan kelalaian kita ini, sehingga orang-orang yang soleh menjadi tetamu ar-Rahman manakala kita pula menjadi tetamu syaitan dan hawa nafsu?

Beleklah dan bacalah buku ini. Di dalamnya berisi keutamaan, bimbingan, panduan, dan pedoman dalam melaksanakan solat fardhu secara berjama'ah. Semoga dengan sedikit waktu yang kita peruntukkan untuk menela'ahnya mampu mengubah pandangan hidup kita yang selama ini tidak pernah kita ambil penting. InsyaAllah...

Total Pages:

288 m/s.

More Information/payment:
Saudara Nawawi, h/p. No.: 012-6887715 atau 013-3701152 atau email: dimensi83@hotmail.com untuk urusan harga, pengedar, diskaun, tempahan atau pembelian.

Payment:
Bank in bayaran (termasuk kos penghantaran) ke account CIMB no. 0114-0018104-52-8 atau Maybank: 162786012893 (Nur Amalina Bt. Zahari), & sms/email kan nama & alamat penuh anda untuk penghantaran.