Sabda Rasulullah Shallallahu 'alaihi wa Sallam, “Sesiapa yang menempuh jalan untuk menuntut ilmu, maka Allah akan memudahkan baginya jalan menuju Syurga. Tidaklah suatu kaum berkumpul di salah sebuah rumah Allah dari rumah-rumah Allah (masjid) untuk membaca Kitabullah dan mempelajarinya di antara mereka, melainkan ketenangan (sakinah) turun kepada mereka, rahmat Allah meliputi mereka, dan Allah menyebut-nyebut mereka di hadapan para malaikat yang berada di sisi-Nya.” (Hadis Riwayat Muslim, 13/212, no. 4867)
__________________________________________________________________________________

| Nawawi | Aqeedah | Fiqh | Anti Syirik | Galeri Buku | Galeri MP3 | Bio-Pure |
__________________________________________________________________________________

Friday, January 7, 2011

368 - Cara Mudah & Cepat Menghafal al-Qur'an

Cara Mudah & Cepat Menghafal al-Qur'an


Title:
Cara Mudah & Cepat Menghafal al-Qur'an
Judul Asal: Kaifa Tahfazhul Qur'an al-Karim

Author:
Dr. Yahya B. 'Abdurrazzaq al-Ghautsani

Publisher:
Pustaka Imam asy-Syafi'i

Price:
RM25

Weight:
300g

Description:

Buku ini memiliki keistimewaannya yang tersendiri. Di mana penjelasannya yang menjelaskan kaedah hafalan berdasarkan keadaan dan kedudukan seseorang, sama ada seorang pelajar, pekerja, suri rumah, mahupun mereka yang sibuk. Buku ini dimulakan dengan penjelasan penjagaan al-Qur'an oleh Allah 'Azza wa Jalla semenjak di Lauh Mahfuzh, kemudian disampaikan (diwahyukan) kepada Muhammad Shallallahu 'alaihi wa Sallam, dijaga oleh Nabi, disampaikan pula kepada manusia (para sahabat), yang kemudiannya terus terpelihara sehingga ke hari kiamat tanpa sebarang perubahan dan pengubah-suaian.

Seterusnya, ia menjelaskan keutamaan menghafal al-Qur'an bagi umat Islam, kewajiban mentadabbur al-Qur'an, dan langkah-langkah para salaf dalam menuntut ilmu. Kemudian diteruskan dengan kaedah hafalan yang pertama, iaitu ikhlas, dan sebaiknya bermula sejak kanak-kanak. Maka, oleh sebab itulah buku ini antara yang panduan yang baik dalam membantu kita untuk mendidik anak-anak dekat dengan al-Qur'an. Maka, manfaatkanlah buku ini bersesuaian dengan masa anda untuk menghafal dan menghayati ayat-ayat suci al-Qur'an.

Total Pages:

238 m/s.

More Information/payment:
Saudara Nawawi, h/p. No.: 012-6887715 atau 013-3701152 atau email: dimensi83@hotmail.com untuk urusan harga, pengedar, diskaun, tempahan atau pembelian.

Payment:
Bank in/depositkan bayaran (termasuk kos penghantaran) ke account CIMB no. 0114-0018104-52-8, atau Maybank: 162786012893 (Nur Amalina Bt. Zahari) atau Bank Islam: 12038010109649 (Atsar Enterprise) & sms/email kan nama, alamat penuh anda, serta no. tel untuk urusan penghantaran.