Sabda Rasulullah Shallallahu 'alaihi wa Sallam, “Sesiapa yang menempuh jalan untuk menuntut ilmu, maka Allah akan memudahkan baginya jalan menuju Syurga. Tidaklah suatu kaum berkumpul di salah sebuah rumah Allah dari rumah-rumah Allah (masjid) untuk membaca Kitabullah dan mempelajarinya di antara mereka, melainkan ketenangan (sakinah) turun kepada mereka, rahmat Allah meliputi mereka, dan Allah menyebut-nyebut mereka di hadapan para malaikat yang berada di sisi-Nya.” (Hadis Riwayat Muslim, 13/212, no. 4867)
__________________________________________________________________________________

| Nawawi | Aqeedah | Fiqh | Anti Syirik | Galeri Buku | Galeri MP3 | Bio-Pure |
__________________________________________________________________________________

Monday, January 31, 2011

385 - Akhirnya Aku Tinggalkan Juga Dakwah Ikhwanul Muslimin

Akhirnya Aku Tinggalkan Juga Dakwah Ikhwanul Muslimin


Title:
Akhirnya Aku Tinggalkan Juga Dakwah Ikhwanul Muslimin
Judul Asal (Arab): Risalatun Akhowiyah, Limadza Taraktu Da'wa al-Ikhwanul Muslimin wattaba'tu al-Manhaj as-Salaf

Author:
Faishol B. Abduh Qo'id al-Hasyidi

Publisher:
Maktabah al-Ghuroba'

Price:
RM12

Weight:
150g

Description:

Buku ini ditulis oleh seorang bekas aktivis Ikhwanul Muslimin di Yaman. Ia mengisahkan mengapa penulis meninggalkan dakwah Ikhwanul Muslimin. Di antara sebab-sebabnya adalah kerana pertubuhan Ikhwanul Muslimin itu mengandungi pelbagai penyimpangan dari sudut aqidah yang mungkin masih ramai tidak menyedari. Untuk melihat lebih lanjut sebab-sebab tersebut, anda bolehlah membelek buku ini. Buku ini diberi kata-kata aluan oleh Syaikh Muqbil B. Hadi al-Wad'i (rahimahullah), seorang pakar hadis Yaman.

Total Pages:

101 m/s.

More Information/payment:
Saudara Nawawi, h/p. No.: 012-6887715 atau 013-3701152 atau email: dimensi83@hotmail.com untuk urusan harga, pengedar, diskaun, tempahan atau pembelian.

Payment:
Bank in bayaran (termasuk kos penghantaran) ke account CIMB no. 0114-0018104-52-8 atau Maybank: 162786012893 (Nur Amalina Bt. Zahari), & sms/email kan nama & alamat penuh anda untuk penghantaran.