Sabda Rasulullah Shallallahu 'alaihi wa Sallam, “Sesiapa yang menempuh jalan untuk menuntut ilmu, maka Allah akan memudahkan baginya jalan menuju Syurga. Tidaklah suatu kaum berkumpul di salah sebuah rumah Allah dari rumah-rumah Allah (masjid) untuk membaca Kitabullah dan mempelajarinya di antara mereka, melainkan ketenangan (sakinah) turun kepada mereka, rahmat Allah meliputi mereka, dan Allah menyebut-nyebut mereka di hadapan para malaikat yang berada di sisi-Nya.” (Hadis Riwayat Muslim, 13/212, no. 4867)
__________________________________________________________________________________

| Nawawi | Aqeedah | Fiqh | Anti Syirik | Galeri Buku | Galeri MP3 | Bio-Pure |
__________________________________________________________________________________

Monday, December 31, 2012

670 - Shaidul Khathir, Cara Manusia Cerdas Menang Dalam Hidup

Shaidul Khathir
Cara Manusia Cerdas Menang Dalam Hidup


Judul Buku:
Shaidul Khathir
Cara Manusia Cerdas Menang Dalam Hidup

Penulis:
Imam Ibnul Jauzi rahimahullah (Wafat: 597H)

Penerbit:
Maghfirah Pustaka

Harga:
RM60

Berat:

0.9kg

Keterangan Buku:

Melalui buku ini, Imam Ibnul Jauzi rahimahullah mengajak kita mengembara menelusuri pelbagai persoalan. Sama ada di bidang 'aqidah, fiqh, hadis, tazkiyatun nufus, mahupun pemasalahan-permasalahan adab serta akhlak. Beliau membuka lembaran pengembaraan ini dengan nasihat-nasihat ringkas, mudah, lagi berharga. Nasihat-nasihat dan pesan-pesan di dalamnya, cukup memberikan kesan yang menusuk jiwa. Mampu memberi pengaruh yang positif dalam menjalani kehidupan di muka bumi Allah ini.

Penulis (Ibnul Jauzi), selain dikenali melalui karya ini, beliau juga terkenal dengan kitabnya, Talbis Iblis yang memuatkan prinsip-prinsip penting dalam menghadapi kepelbagaian jenis perpecahan, kelompok atas nama agama, dan mengenal jenis-jenis kelompok umat Islam antara satu sama lain, baik yang sesat mahupun yang fitrah di atas al-haq.

Namun buku ini agak berbeza dari karya beliau berjudul Talbis Iblis. Buku Shaidul Khaathir ini memuatkan lebih banyak nasihat-nasihat dan hal-hal yang mampu menundukkan jiwa. Buku yang santai. Ia adalah buku yang mampu menjadi motivasi dan memberi galakkan semangat dalam berbuat kebaikan. Menundukkan hawa nafsu, dan mengajak para pembaca mengingat kembali tanggungjawab kita saban hari sebelum menuju ke alam kekal abadi.

Jumlah Muka Surat:
581 m/s.

Maklumat lanjut:
Saudara Nawawi, h/p. No.: 012-6887715 atau email: dimensi83@hotmail.com untuk urusan tempahan, pembelian, atau semakan stok. Layari juga www.atsar.ilmusunnah.com

Bayaran Pembelian: 
Bank in/depositkan bayaran (termasuk kos penghantaran) ke account CIMB no. 0114-0018104-52-8 (Nawawi B. Subandi), atau Maybank: 162786012893 (Nur Amalina Bt. Zahari) atau Bank Islam: 12038010109649 (Atsar Enterprise) & sms/email kan nama, alamat penuh anda, serta no. tel untuk urusan penghantaran.