Sabda Rasulullah Shallallahu 'alaihi wa Sallam, “Sesiapa yang menempuh jalan untuk menuntut ilmu, maka Allah akan memudahkan baginya jalan menuju Syurga. Tidaklah suatu kaum berkumpul di salah sebuah rumah Allah dari rumah-rumah Allah (masjid) untuk membaca Kitabullah dan mempelajarinya di antara mereka, melainkan ketenangan (sakinah) turun kepada mereka, rahmat Allah meliputi mereka, dan Allah menyebut-nyebut mereka di hadapan para malaikat yang berada di sisi-Nya.” (Hadis Riwayat Muslim, 13/212, no. 4867)
__________________________________________________________________________________

| Nawawi | Aqeedah | Fiqh | Anti Syirik | Galeri Buku | Galeri MP3 | Bio-Pure |
__________________________________________________________________________________

Wednesday, February 6, 2013

709 - Meniti Di Atas Kabut

Meniti Di Atas Kabut


Judul Buku:
Meniti Di Atas Kabut

Penulis:
Abu Umar Basyier

Penerbit:
Shafa Publika

Harga:
RM21

Berat:

0.3kg

Keterangan Buku:


Abbas, seorang pemuda yang tidak pernah menyangka dia akan menemukan keajaiban di dalam hidupnya. Bagaimana tidak, pemuda biasa sepertinya dengan masa lalunya yang sungguh berserabut, bahkan nyaris kelam, tiba-tiba bertemu jodoh dengan seorang wanita cantik dan solehah. Banyak orang, bahkan dirinya hampir tidak percaya akan menjadi suami dari wanita yang ilmu agama dan kemuliaan peribadinya sangat istimewa.

Bagi Abbas, itulah anugerah Allah yang paling berharga. Azizah, isteri tercintanya sangan mempengarungi titik perubahan arah kehidupannya untuk meniti jalan kebenaran. Namun, perubahan itu menghadapkannya kepada tentangan para saudaranya. Tentangan yang akhirnya menjadi ujian besar kehidupan rumah tangga Abbas. Bagaimana Abbas dan isterinya melewati hari-hari penuh tentangan ini agaknya?

Meniti di Atas Kabut karya Abu Umar Basyier ini merakamkan sebuah sketsa kehidupan Abbas yang penuh romantika, sejak kanak-kanak hingga detik yang menentukan dalam kehidupan rumah tangganya.

Setelah kejayaan buku Sandiwara Langit karya Abu Umar Basyier memikat ratusan ribu pembaca di dalam dan luar negeri, buku ini merupakan siri Sandiwara Langit 2 juga isinya insyaAllah akan menawan hati para pembacanya. Siapapun yang membaca hingga akhir kisah, pasti akan hanyut dalam keharuan dan berlinangan air mata. Ia adalah kisah benar, kisah nyata yang laksana dogeng, nemun penuh makna dan sarat pesan-pesan keimanan dan taqwa.

Selamat membaca...

Jumlah Muka Surat:
276 m/s.

Maklumat lanjut:
Saudara Nawawi, h/p. No.: 012-6887715 atau email: dimensi83@hotmail.com untuk urusan tempahan, pembelian, atau semakan stok. Layari juga www.atsar.ilmusunnah.com

Bayaran Pembelian: 
Bank in/depositkan bayaran (termasuk kos penghantaran) ke account CIMB no. 0114-0018104-52-8 (Nawawi B. Subandi), atau Maybank: 162786012893 (Nur Amalina Bt. Zahari) atau Bank Islam: 12038010109649 (Atsar Enterprise) & sms/email kan nama, alamat penuh anda, serta no. tel untuk urusan penghantaran.