Sabda Rasulullah Shallallahu 'alaihi wa Sallam, “Sesiapa yang menempuh jalan untuk menuntut ilmu, maka Allah akan memudahkan baginya jalan menuju Syurga. Tidaklah suatu kaum berkumpul di salah sebuah rumah Allah dari rumah-rumah Allah (masjid) untuk membaca Kitabullah dan mempelajarinya di antara mereka, melainkan ketenangan (sakinah) turun kepada mereka, rahmat Allah meliputi mereka, dan Allah menyebut-nyebut mereka di hadapan para malaikat yang berada di sisi-Nya.” (Hadis Riwayat Muslim, 13/212, no. 4867)
__________________________________________________________________________________

| Nawawi | Aqeedah | Fiqh | Anti Syirik | Galeri Buku | Galeri MP3 | Bio-Pure |
__________________________________________________________________________________

Monday, February 11, 2013

732 - Merindukan Anak Shalih

Merindukan Anak Shalih


Judul Buku:
Merindukan Anak Shalih
Judul Asal: Al-Aabaa'u Madrasatul Abnaa'

Penulis:
Fahd B. Muhammad Al-Hamizy

Penerbit:
Pustaka Ibnu 'Umar

Harga:
RM6

Berat:

130g

Keterangan Buku:


Kecintaan kepada keturunan atau zuriat merupakan fitrah bagi manusia, bahkan al-Qur’an menyebutkan dengan beberapa akibat, adakalanya berakibat baik dan ada pula sebaliknya, tetapi tidak seorang pun dari ibu-ibu dan para bapa melainkan berharap mendapatkan zuriat yang soleh lagi menyenangkan hati, sebagaimana doa para ‘ibadurrahman (para hamba Allah yang diredhai oleh yang Maha Penyayang):


رَبَّنَا هَبْ لَنَا مِنْ أَزْوَاجِنَا وَذُرِّيَّاتِنَا قُرَّةَ أَعْيُنٍ وَاجْعَلْنَا لِلْمُتَّقِينَ إِمَامًا

“Ya Rabb kami, anugerahkanlah kepada kami isteri-isteri kami dan zuriat keturunan kami sebagai penyenang hati (kami) dan jadikanlah kami imam bagi orang-orang yang bertaqwa.” (Surah al-Furqon, 25: 74)

Sungguh benar-benar merupakan nikmat yang besar apabila kita dikarunia-kan oleh Allah dengan zuriat keturunan yang soleh, dan kita juga berlindung kepada Allah dari keturunan yang akan menjadi musuh kita. Firman Allah Ta’ala:


يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِنَّ مِنْ أَزْوَاجِكُمْ وَأَوْلَادِكُمْ عَدُوًّا لَكُمْ فَاحْذَرُوهُمْ

“Wahai orang-orang yang beriman, sesungguhnya di antara isteri-isterimu dan anak-anak kamu ada yang menjadi musuh bagimu, maka berhati-hatilah kamu terhadap mereka.” (Surah at-Taghaabun, 64: 14)

Para pembaca yang budiman, buku yang berada di hadapan kita ini adalah salah satu tuntunan dan bimbingan agar kita mampu mendidik anak-anak kita menjadi anak yang soleh, yang mana terwujudnya keturunan yang soleh adalah termasuk idaman bagi para ibu dan bapa.

Maka hasrat dan keiinginan tersebut perlulah dilaksanakan dan diusahakan dengan panduan pendidikan yang syar’i. Semoga dengan buku ini, para pembaca sekalian dapatlah menambah wawasan pengetahuan dalam merindukan dan mendambakan terwujudnya anak-anak yang soleh. Kepada Allah-lah kita memohon agar dipermudahkan segala urusan dan setiap langkah menuju redha-Nya. [Disediakan oleh Krew Atsar Ent.]

Jumlah Muka Surat:
82 m/s.

Maklumat lanjut:
Saudara Nawawi, h/p. No.: 012-6887715 atau email: dimensi83@hotmail.com untuk urusan tempahan, pembelian, atau semakan stok. Layari juga www.atsar.ilmusunnah.com

Bayaran Pembelian: 
Bank in/depositkan bayaran (termasuk kos penghantaran) ke account CIMB no. 0114-0018104-52-8 (Nawawi B. Subandi), atau Maybank: 162786012893 (Nur Amalina Bt. Zahari) atau Bank Islam: 12038010109649 (Atsar Enterprise) & sms/email kan nama, alamat penuh anda, serta no. tel untuk urusan penghantaran.