Sabda Rasulullah Shallallahu 'alaihi wa Sallam, “Sesiapa yang menempuh jalan untuk menuntut ilmu, maka Allah akan memudahkan baginya jalan menuju Syurga. Tidaklah suatu kaum berkumpul di salah sebuah rumah Allah dari rumah-rumah Allah (masjid) untuk membaca Kitabullah dan mempelajarinya di antara mereka, melainkan ketenangan (sakinah) turun kepada mereka, rahmat Allah meliputi mereka, dan Allah menyebut-nyebut mereka di hadapan para malaikat yang berada di sisi-Nya.” (Hadis Riwayat Muslim, 13/212, no. 4867)
__________________________________________________________________________________

| Nawawi | Aqeedah | Fiqh | Anti Syirik | Galeri Buku | Galeri MP3 | Bio-Pure |
__________________________________________________________________________________

Saturday, February 9, 2013

729 - Stop Merokok...

Stop Merokok...


Judul Buku:
Stop Merokok...
Judul Asal: Limadza Tadkhinu?

Penulis:
Syaikh Muhammad B. Ibrahim Al-Hamd

Penerbit:
Maktabah al-Ghuroba'

Harga:
RM7

Berat:

160g

Keterangan Buku:


Di kotak rokok itu sendiri memang telah terpapar nasihat bahawa, “Merokok membahayakan kesihatan, menyebabkan kanser, serangan jantung, takanan darah, dan gangguan kehamilan.” Ketahuilah bahawa ia bukanlah slogan kosong. Bertindaklah sebelum terlambat. Pencandu rokok hidupnya tidak pernah tenang! Sampai bila kalian wahai sang perokok mahu bergantung hidup terhadap asap-asap? Sedangkan manusia-manusia lainnya boleh hidup normal dan sejahtera tanpa rokok. Tetapi anda sebaliknya, malah mengganggu kesejahteraan orang dan tangannya tidak boleh putus dari bekalan rokok yang kotor!

Antara fokus buku ini adalah memberi anda motivasi dan bimbingan bagaimana mahu berhenti merokok dan menghilangkan ketagihan. Antara sub-topiknya seperti Mengapa Anda Merokok?, Prolog, Renungan, Berhenti Sejenak Fikirkan Bahaya Merokok, Apa yang Dapat Membantu Anda Berhenti Merokok?, Nasehat untuk Para Penjual Rokok.

Hiduplah secara sihat, bersih, berakhlak, bergaya, tanpan, dan bebas tanpa mencandu rokok... Sesungguhnya rokok termasuk hal-hal yang kotor dan penyakit. Merosakkan akhlak, kesihatan, dan menghilangkan penampilan. [Disediakan oleh Krew Atsar Ent.]

Jumlah Muka Surat:
172 m/s.

Maklumat lanjut:
Saudara Nawawi, h/p. No.: 012-6887715 atau email: dimensi83@hotmail.com untuk urusan tempahan, pembelian, atau semakan stok. Layari juga www.atsar.ilmusunnah.com

Bayaran Pembelian: 
Bank in/depositkan bayaran (termasuk kos penghantaran) ke account CIMB no. 0114-0018104-52-8 (Nawawi B. Subandi), atau Maybank: 162786012893 (Nur Amalina Bt. Zahari) atau Bank Islam: 12038010109649 (Atsar Enterprise) & sms/email kan nama, alamat penuh anda, serta no. tel untuk urusan penghantaran.