Sabda Rasulullah Shallallahu 'alaihi wa Sallam, “Sesiapa yang menempuh jalan untuk menuntut ilmu, maka Allah akan memudahkan baginya jalan menuju Syurga. Tidaklah suatu kaum berkumpul di salah sebuah rumah Allah dari rumah-rumah Allah (masjid) untuk membaca Kitabullah dan mempelajarinya di antara mereka, melainkan ketenangan (sakinah) turun kepada mereka, rahmat Allah meliputi mereka, dan Allah menyebut-nyebut mereka di hadapan para malaikat yang berada di sisi-Nya.” (Hadis Riwayat Muslim, 13/212, no. 4867)
__________________________________________________________________________________

| Nawawi | Aqeedah | Fiqh | Anti Syirik | Galeri Buku | Galeri MP3 | Bio-Pure |
__________________________________________________________________________________

Friday, May 17, 2013

772 - Chicken Soup for Muslimah

Chicken Soup for Muslimah


Judul Buku:
Chicken Soup for Muslimah
Judul Asal: Qashash Mu'atstsirah Jiddan lil Fatayat

Penulis:
Ali B. Husain as-Sindi

Penerbit:
Sukses Publishing

Harga:
RM20

Berat:

0.35kg

Keterangan Buku:


Tidak akan beroleh pelajaran dalam hidup orang yang tidak pernah mengambil hikmah dari pengalaman hidupnya, sama ada dari pengalaman hidupnya sendiri mahupun pengalaman hidup orang lain di sekelilingnya. Sungguh hikmah akan dapat diraih oleh mereka yang bijak mengambil pelajaran dan pengajaran dari pelbagai peristiwa mahupun kejadian yang dia alami sendiri mahupun yang dialami oleh orang lain.

Dalam hadis ada menyebutkan bahawa seorang mukmin itu dia tidak akan terjatuh ke dalam satu lubang yang sama lebih dari sekali. Dari sini menunjukkan bahawa pentingnya menjadikan sesuatu pengalaman itu sebagai pelajaran dan pengajaran, iaitu tidak melakukan kesalahan yang sama untuk kali kedua, ketiga, mahupun seterusnya.

Selain itu, banyak hikmah yang akan dapat dituai dan dijadikan iktibar. Tatkala orang lain ditimpa kesusahan atau musibah, Allah masih terus melimpahkan kemudahan, nikmat, dan terpelihara dari musibah tersebut. Maka bagi orang yang tahu mengambil pelajaran, pasti dia akan tahu bersyukur dan terus menjaga dirinya dengan baik dengan cara yang betul. Sekaligus lebih memotivasikan dirinya untuk menuju ke arah yang lebih baik.

Adapun buku ini, ia adalah termasuk himpunan kisah-kisah yang banyak terjadi dalam kalangan kaum wanita yang mengandungi banyak pelajaran dan sumber-sumber inspirasi untuk direnungi. Rintangan kehidupan masa kini yang penuh dengan pesona dan muslihat, menjadikan buku ini antara yang perlu dimuhasabah bersama. Sehingga kita pun akan kembali menjadi ingat akan pesan-pesan yang dikhabarkan Rasulullah semenjak 1400 tahun dahulu. Lalu insyaAllah, membantu kita agar lebih bijak dalam mengatur setiap langkah-langkah berikutnya. [Disediakan oleh krew Atsar Ent., www.atsar.ilmusunnah.com]

Jumlah Muka Surat:
255 m/s.

Maklumat lanjut:
Saudara Nawawi, h/p. No.: 012-6887715 atau email: dimensi83@hotmail.com untuk urusan tempahan, pembelian, atau semakan stok. Layari juga www.atsar.ilmusunnah.com

Bayaran Pembelian: 
Bank in/depositkan bayaran (termasuk kos penghantaran) ke account CIMB no. 0114-0018104-52-8 (Nawawi B. Subandi), atau Maybank: 162786012893 (Nur Amalina Bt. Zahari) atau Bank Islam: 12038010109649 (Atsar Enterprise) & sms/email kan nama, alamat penuh anda, serta no. tel untuk urusan penghantaran.