Sabda Rasulullah Shallallahu 'alaihi wa Sallam, “Sesiapa yang menempuh jalan untuk menuntut ilmu, maka Allah akan memudahkan baginya jalan menuju Syurga. Tidaklah suatu kaum berkumpul di salah sebuah rumah Allah dari rumah-rumah Allah (masjid) untuk membaca Kitabullah dan mempelajarinya di antara mereka, melainkan ketenangan (sakinah) turun kepada mereka, rahmat Allah meliputi mereka, dan Allah menyebut-nyebut mereka di hadapan para malaikat yang berada di sisi-Nya.” (Hadis Riwayat Muslim, 13/212, no. 4867)
__________________________________________________________________________________

| Nawawi | Aqeedah | Fiqh | Anti Syirik | Galeri Buku | Galeri MP3 | Bio-Pure |
__________________________________________________________________________________

Saturday, May 18, 2013

791 - Serial Sirah Nabawiyyah Untuk Anak-anak (Edisi Lengkap, 4 Jilid)


Serial Sirah Nabawiyyah
Untuk Anak-anak (Edisi Lengkap, 4 Jilid)






Judul Buku:
Serial Sirah Nabawiyyah Untuk Anak-anak (Edisi Lengkap, 4 Jilid)

Penulis:
Nizar Sa'ad Jabal 

Penerbit:
Qids Perisai Quran Kids

Harga:
RM35

Berat:

600g

Keterangan Buku:


Ini adalah siri buku pendidikan untuk anak-anak berkaitan sirah perjalanan hidup Rasulullah Shallallahu 'alaihi wa Sallam. Buku ini mengajak anak-anak agar berkenalan dengan Nabi kita dan mengenal rangkuman umum kehidupan beliau sejak dari awal kelahiran, zaman kanak-kanak Nabi, saat dewasa Nabi dan keluarga beliau, detik kenabian atau kerasulan Nabi, sehinggalah kepada detik hijrah, peperangan, dan kewafatan Nabi. Buku ini dibahagikan menjadi 4 bahagian buku yang mudah sebagai salah satu bahan pelajaran untuk anak-anak bersama si ibu atau bapa. Kandungannya disampaikan dalam bentuk yang santai, ringkas, mudah, dan disertai dengan ilustrasi-ilustrasi berwarna yang dapat menarik perhatian anak-anak.

Di antara rujukan pembikinan buku serial Sirah Nabawiyah untuk anak-anak ini adalah:

1, Kitab Ar-Rahiiq al-Makhtum oleh Syaikh Shafiyurrahman al-Mubarakfuri.

2, Kitab As-Siirah an-Nbawiyah ash-Shahihah oleh Dr. Akram Dhiya' al-'Umari.

3, Mukhtashar Sirah ar-Rasuul oleh Syaikh Muhammad B. 'Abdul Wahhab.

4, As-Siirah an-Nabawiyah fii Dhau'il Mashadir al-Asliyyah oleh Prof. Dr. Mahdi Rizqullah.

Semoga dengan terbitnya set serial sirah Nabi untuk anak-anak ini, ia akan memudahkan dan membantu para ibu bapa dalam menyediakan bahan-bahan pembelajaran, pengajian, dan pengajaran yang sahih kepada si kecil untuk mengenal lebih dekat pada seawal usianya terhadap Nabi junjungan kita Muhammad Shallallahu 'alaihi wa Sallam. Set ini sesuai untuk anak-anak seawal usia 2 tahun 8 bulan dengan bantuan para ibu dan bapa. [Disediakan oleh krew Atsar Ent., www.atsar.ilmusunnah.com]

Jumlah Muka Surat:
158 m/s.

Maklumat lanjut:
Saudara Nawawi, h/p. No.: 012-6887715 atau email: dimensi83@hotmail.com untuk urusan tempahan, pembelian, atau semakan stok. Layari juga www.atsar.ilmusunnah.com

Bayaran Pembelian: 
Bank in/depositkan bayaran (termasuk kos penghantaran) ke account CIMB no. 0114-0018104-52-8 (Nawawi B. Subandi), atau Maybank: 162786012893 (Nur Amalina Bt. Zahari) atau Bank Islam: 12038010109649 (Atsar Enterprise) & sms/email kan nama, alamat penuh anda, serta no. tel untuk urusan penghantaran.