Sabda Rasulullah Shallallahu 'alaihi wa Sallam, “Sesiapa yang menempuh jalan untuk menuntut ilmu, maka Allah akan memudahkan baginya jalan menuju Syurga. Tidaklah suatu kaum berkumpul di salah sebuah rumah Allah dari rumah-rumah Allah (masjid) untuk membaca Kitabullah dan mempelajarinya di antara mereka, melainkan ketenangan (sakinah) turun kepada mereka, rahmat Allah meliputi mereka, dan Allah menyebut-nyebut mereka di hadapan para malaikat yang berada di sisi-Nya.” (Hadis Riwayat Muslim, 13/212, no. 4867)
__________________________________________________________________________________

| Nawawi | Aqeedah | Fiqh | Anti Syirik | Galeri Buku | Galeri MP3 | Bio-Pure |
__________________________________________________________________________________

Saturday, May 18, 2013

792 - Tenda Salju, Pernak-pernik Seks dan Hubungan Intim Dalam Panduan Islam


Tenda Salju
Pernak-pernik Seks dan Hubungan Intim Dalam Panduan Islam


Judul Buku:
Tenda Salju, Pernak-pernik Seks dan Hubungan Intim Dalam Panduan Islam

Penulis:
Abu Umar Basyir 

Penerbit:
Shafa Publika

Harga:
RM18

Berat:

0.4kg

Keterangan Buku:


Islam mengatur seluruh urusan hamba Allah. Tiada agama yang sedemikian rupa mengatur perilaku para penganutnya, sampai-sampai dari masalah buang air, bersuci, masalah keyakinan, sehingga ke urusan kenegaraan dan termasuk hal-hal dalam urusan hubungan suami isteri pun dijelaskan dengan sempurna sekali.

Hubungan intim di antara suami dengan isteri di dalam Islam tergolongan dalam perkara ibadah yang membuahkan pahala dan kebaikan. Mungkin inilah salah satu ibadah yang dianggap nikmat bagi sebahagian orang. Permasalahan senggama bagi sebahagian besar umat Islam selama ini serasa misteri dan tabu untuk dibicarakan, namun hakikatnya tidaklah begitu jika merujuk kepada persoalan fiqh dan Islam.

Islam secara terbuka dan lengkap memberikan bimbingan dan panduan dalam melaksanakan hubungan suami isteri agar mereka sentiasa dalam kebaikan dan redha Allah Subhanah wa Ta'ala.

Tenda Salju, karya Abu Umar Basyier ini adalah sebuah buku hasil kelanjutan dari siri yang lalu dengan judul Sutra Ungu. Buku ini membahas fiqh hubungan intim dari kaca mata Islam yang sebenar bersesuaian dengan sunnah-sunnah Rasulullah yang sahih.

Di antara kandungan dalam buku siri kedua ini adalah seperti:

1, Sex dalam kalangan manusia.

2, Pendidikan seks dari kaca mata Islam.

3, Manifestasi seks.

4, Seks dan penampilan.

5, Mengoptimakan fungsi seks dan mendapatkan yang berkualiti.

6, Perbahasan fiqh hukum-hakam seks seperti hukum merakam adegan cumbu suami isteri, berbicara porno dengan isteri, hukum melakukan fantasi seks, onani dengan bantuan isteri, dan lainnya lagi.

7, Hubungan seks, apa tujuannya?

8, Tips untuk pasangan muda, tua, dan para pekerja yang sibuk.

9, Oral seks, apa hukumnya?

10, Penyakit-penyakit seks.

Semoga anda bijak memanfaatkannya...

Jumlah Muka Surat:
349 m/s.

Maklumat lanjut:
Saudara Nawawi, h/p. No.: 012-6887715 atau email: dimensi83@hotmail.com untuk urusan tempahan, pembelian, atau semakan stok. Layari juga www.atsar.ilmusunnah.com

Bayaran Pembelian: 
Bank in/depositkan bayaran (termasuk kos penghantaran) ke account CIMB no. 0114-0018104-52-8 (Nawawi B. Subandi), atau Maybank: 162786012893 (Nur Amalina Bt. Zahari) atau Bank Islam: 12038010109649 (Atsar Enterprise) & sms/email kan nama, alamat penuh anda, serta no. tel untuk urusan penghantaran.