Sabda Rasulullah Shallallahu 'alaihi wa Sallam, “Sesiapa yang menempuh jalan untuk menuntut ilmu, maka Allah akan memudahkan baginya jalan menuju Syurga. Tidaklah suatu kaum berkumpul di salah sebuah rumah Allah dari rumah-rumah Allah (masjid) untuk membaca Kitabullah dan mempelajarinya di antara mereka, melainkan ketenangan (sakinah) turun kepada mereka, rahmat Allah meliputi mereka, dan Allah menyebut-nyebut mereka di hadapan para malaikat yang berada di sisi-Nya.” (Hadis Riwayat Muslim, 13/212, no. 4867)
__________________________________________________________________________________

| Nawawi | Aqeedah | Fiqh | Anti Syirik | Galeri Buku | Galeri MP3 | Bio-Pure |
__________________________________________________________________________________

Saturday, May 18, 2013

780 - 12 Mutiara Juz 'Amma Untuk Anak-anak


12 Mutiara Juz 'Amma
Untuk Anak-anak


Judul Buku:
12 Mutiara Juz 'Amma Untuk Anak-anak

Penulis:
Nizar Sa'ad Jabal

Penerbit:
Qids Perisai Qur'an

Harga:
RM16

Berat:

0.25kg

Keterangan Buku:

Buku Juz 'Amma yang satu ini tampil berbeza dari buku-buku lainnya. Ia dikemas dalam lengkap dengan 112 halaman berwarna penuh dengan kertas berkualiti (art/matt paper), setiap surah dalam Juz 'Amma (Juz 30) ditampilkan dengan layout dan ilustrasi yang menarik. Sesuai dengan objektifnya sebagai bahan bacaan dan menarik minat si kecil.

Setiap surah ditampilkan dengan tulisan arab, lafaz dalam tulisan rumi berserta terjemahannya. Diikuti dengan insight box berisi keterangan surah dan kandungan surah. Selain itu, setiap beberapa surah terdapat selingan berupa ayat atau hadis yang menceritakan tentang keutamaan surah yang ditampilkan, kisah teladan, sebab turunnya surah, mutiara hadis, mutiara hikmah, nasihat ulama dan contoh perilaku terpuji.

Foto ilustrasi disajikan bersesuaian dengan kandungan surah, seperti gambar pepohonan tin dan buah tin untuk surat At-Tin, ilustrasi kuda perang untuk Al-Adiyat, dst.

Dengan demikian, anak-anak yang membacanya tidak hanya mempelajari penyebutan surah-surah Juz Amma yang benar, namun juga nilai-nilai dan sejarah Islam serta informasi-informasi umum berkaitan surah-surah tersebut. Buku ini amat wajar menjadi salah satu isi perpustakaan keluarga Anda serta sebagai bantuan belajar untuk si kecil.

Jumlah Muka Surat:
112 m/s.

Maklumat lanjut:
Saudara Nawawi, h/p. No.: 012-6887715 atau email: dimensi83@hotmail.com untuk urusan tempahan, pembelian, atau semakan stok. Layari juga www.atsar.ilmusunnah.com

Bayaran Pembelian: 
Bank in/depositkan bayaran (termasuk kos penghantaran) ke account CIMB no. 0114-0018104-52-8 (Nawawi B. Subandi), atau Maybank: 162786012893 (Nur Amalina Bt. Zahari) atau Bank Islam: 12038010109649 (Atsar Enterprise) & sms/email kan nama, alamat penuh anda, serta no. tel untuk urusan penghantaran.