Sabda Rasulullah Shallallahu 'alaihi wa Sallam, “Sesiapa yang menempuh jalan untuk menuntut ilmu, maka Allah akan memudahkan baginya jalan menuju Syurga. Tidaklah suatu kaum berkumpul di salah sebuah rumah Allah dari rumah-rumah Allah (masjid) untuk membaca Kitabullah dan mempelajarinya di antara mereka, melainkan ketenangan (sakinah) turun kepada mereka, rahmat Allah meliputi mereka, dan Allah menyebut-nyebut mereka di hadapan para malaikat yang berada di sisi-Nya.” (Hadis Riwayat Muslim, 13/212, no. 4867)
__________________________________________________________________________________

| Nawawi | Aqeedah | Fiqh | Anti Syirik | Galeri Buku | Galeri MP3 | Bio-Pure |
__________________________________________________________________________________

Friday, May 17, 2013

775 - Buku Poket 3 Landasan Utama (Matan Ushul Tsalatsah)


Buku Poket 3 Landasan Utama
(Matan Ushul Tsalatsah)


Judul Buku:
Buku Poket 3 Landasan Utama
(Matan Tsalatsatul Ushul)

Penulis:
Syaikh Muhammad B. 'Abdul Wahhab rahimahullah

Penerbit:
Pustaka Ibnu 'Umar

Harga:
RM3

Berat:

60g

Keterangan Buku:


Buku bersaiz kecil ini amat sesuai dijadikan sebagai panduan dan motivasi dalam membina asas-asas kefahaman tentang aqidah Islam. Ia menjelaskan tentang 3 tunjang utama dalam menanamkan tauhid, iaitu mengenal Allah, mengenal Agama Islam, dan mengenal Nabi Muhammad. Penjelasannya walaupun ringkas, tetapi ianya tuntas berpaksikan dalil-dalil yang kuat. Ia amat sesuai untuk dihafal bagi menguatkan hujah dan membina kefahaman kita.

Bersesuaian dengan saiznya yang kecil, ia amat sesuai dibawa ke mana-mana sebagai nota dan membantu hafalan. Sesuai juga untuk dijadikan sebagai hadiah dan sebaran umum memandangkan kandungannya yang bermanfaat mengandungi bimbingan beragama sebagai penjelas untuk kalangan awam dan penuntut ilmu.

Selain terjemahan, buku kecil ini turut dilengkapi dengan matan (teks) asal berbahasa arab. InsyaAllah amat sesuai untuk membantu proses menghafal dan menguasainya. Untuk penjabaran yang lebih rinci, fokus, dan jelas, insyaAllah para pembaca boleh pergi ke langkah seterusnya dengan mendapat buku syarah kepada matan buku ini, antara yang masyhur adalah syarah Syaikh Muhammad B. Soleh al-'Utsaimin rahimahullah.

Jumlah Muka Surat:
64 m/s.

Maklumat lanjut:
Saudara Nawawi, h/p. No.: 012-6887715 atau email: dimensi83@hotmail.com untuk urusan tempahan, pembelian, atau semakan stok. Layari juga www.atsar.ilmusunnah.com

Bayaran Pembelian: 
Bank in/depositkan bayaran (termasuk kos penghantaran) ke account CIMB no. 0114-0018104-52-8 (Nawawi B. Subandi), atau Maybank: 162786012893 (Nur Amalina Bt. Zahari) atau Bank Islam: 12038010109649 (Atsar Enterprise) & sms/email kan nama, alamat penuh anda, serta no. tel untuk urusan penghantaran.