Sabda Rasulullah Shallallahu 'alaihi wa Sallam, “Sesiapa yang menempuh jalan untuk menuntut ilmu, maka Allah akan memudahkan baginya jalan menuju Syurga. Tidaklah suatu kaum berkumpul di salah sebuah rumah Allah dari rumah-rumah Allah (masjid) untuk membaca Kitabullah dan mempelajarinya di antara mereka, melainkan ketenangan (sakinah) turun kepada mereka, rahmat Allah meliputi mereka, dan Allah menyebut-nyebut mereka di hadapan para malaikat yang berada di sisi-Nya.” (Hadis Riwayat Muslim, 13/212, no. 4867)
__________________________________________________________________________________

| Nawawi | Aqeedah | Fiqh | Anti Syirik | Galeri Buku | Galeri MP3 | Bio-Pure |
__________________________________________________________________________________

Saturday, May 18, 2013

793 - Tafsir Surah Yasin oleh Syaikh Al-‘Utsaimin


Tafsir Surah Yasin
Oleh Syaikh Al-‘Utsaimin


Judul Buku:
Tafsir Surah Yasin oleh Syaikh Al-‘Utsaimin
Judul Asal: Tafsiir Al-Qur'aan Al-Kariim Suurau Yaasiin

Penulis:
Syaikh Muhammad B. Soleh Al-‘Utsaimin

Penerbit:
Akbar Media

Harga:
RM46

Berat:

900g

Keterangan Buku:


Ini adalah sebuah buku yang membukukan sebahagian dari hasil kuliah tafsir milik Syaikh Muhammad B. Soleh al-'Utsaimin rahimahullah. Untuk buku ini, ia membukukan tafsir Surah Yaasiin. Bagi masyarakat Nusantara khususnya Malaysia dan Indonesia, surah Yaasiin begitu sinonim dengan kehidupan mereka. Ia adalah antara surah yang sering sekali dibaca oleh mereka. Namun, adalah menyedihkan dan malang sekali apabila surah ini hanya sekadar dibaca tanpa diambil manfaat dan difahami isi kandungannya. Oleh itulah di sini kami membawakan kepada anda tafsir surah Yasin supaya kita sama-sama dapat mengambil kefahaman dan manfaat yang bernilai dari Surah Yasin ini dengan lebih optima. Tidak sekadar hanya untuk dibaca dan dilagukan. Sebaliknya dapat kita fahami lalu mengamalkan isi kandungannya, sekaligus untuk diimani dan diamalkan.

Methode tafsiran yang dibentangkan oleh Syaikh Muhammad B. Soleh al-'Utsaimin ini amat mudah difahami dan mesra pembaca terutamanya dari kalangan masyarakat awam. Beliau tidak menjelaskan secara berjela-jela, rumit, dan terlalu ilmiyah sehingga sukar difahami oleh kalangan masyarakat awam. Beliau menjelaskan secara ringkas, santai dan mudah. Jadi, seharusnya setiap dari kita memanfaatkannya dengan sebaiknya.

Syaikh Muhammad B. Soleh al-'Utsaimin adalah ahli majlis fatwa 'Arab Saudi ketika hayatnya. Dan beliau merupakan salah seorang Syaikh yang menjadi rujukan dunia dan kefaqihannya diiktiraf oleh para ulama lainnya pada abad ini.

Selamat membaca dan mengambil manfaat. [Disediakan oleh krew Atsar Ent., www.atsar.ilmusunnah.com]

Jumlah Muka Surat:
123 m/s.

Maklumat lanjut:
Saudara Nawawi, h/p. No.: 012-6887715 atau email: dimensi83@hotmail.com untuk urusan tempahan, pembelian, atau semakan stok. Layari juga www.atsar.ilmusunnah.com

Bayaran Pembelian: 
Bank in/depositkan bayaran (termasuk kos penghantaran) ke account CIMB no. 0114-0018104-52-8 (Nawawi B. Subandi), atau Maybank: 162786012893 (Nur Amalina Bt. Zahari) atau Bank Islam: 12038010109649 (Atsar Enterprise) & sms/email kan nama, alamat penuh anda, serta no. tel untuk urusan penghantaran.