Sabda Rasulullah Shallallahu 'alaihi wa Sallam, “Sesiapa yang menempuh jalan untuk menuntut ilmu, maka Allah akan memudahkan baginya jalan menuju Syurga. Tidaklah suatu kaum berkumpul di salah sebuah rumah Allah dari rumah-rumah Allah (masjid) untuk membaca Kitabullah dan mempelajarinya di antara mereka, melainkan ketenangan (sakinah) turun kepada mereka, rahmat Allah meliputi mereka, dan Allah menyebut-nyebut mereka di hadapan para malaikat yang berada di sisi-Nya.” (Hadis Riwayat Muslim, 13/212, no. 4867)
__________________________________________________________________________________

| Nawawi | Aqeedah | Fiqh | Anti Syirik | Galeri Buku | Galeri MP3 | Bio-Pure |
__________________________________________________________________________________

Saturday, May 18, 2013

806 - Percakapan Bahasa Arab Untuk Anak-anak


Percakapan Bahasa Arab Untuk Anak-anak




Judul Buku:
Percakapan Bahasa Arab Untuk Anak-anak

Penulis:
Abu Umar Ibrahim & Abu Yusuf Ahmad 

Penerbit:
At-Tuqa

Harga:
RM10

Berat:

160g

Keterangan Buku:


Buku ini termasuk buku bimbingan pendidikan untuk anak-anak. Dalam buku ini, dimuatkan tema-tema yang sering dilalui dalam pekerjaan seharian. Ini adalah seperti situasi ketika di sekolah, di rumah, di jalan, di warung, atau ketika bermain.

Lebih dari itu, buku ini menyajikan bahan-bahan yang berisi penamaan aqidah seperti pengenalan terhadap Rabb-nya, Nabinya, agama-Nya, rukun Islam, rukun Iman, dan rukun ihsan serta pengenalan kepada beberapa asas amalan ibadah seperti wudhu', solat, dan juga penamaan akhlak anak muslim.

Buku ini disusun dengan gaya bahasa anak-anak agar mudah dipelajari dan dikuasai, sehingga diharapkan mereka dapat menerapkan penggunaan atau pengamalannya dalam kehidupan sehari-hari.

Ayuh, marilah kita perkenalkan buku ini untuk si kecil kita, sama-sama kita belajar bahasa Arab, bahasa al-Qur'an. Semoga hari-hari bersama anak-anak menjadi lebih ceria dan bermanfaat.

Jumlah Muka Surat:
60 m/s.

Maklumat lanjut:
Saudara Nawawi, h/p. No.: 012-6887715 atau email: dimensi83@hotmail.com untuk urusan tempahan, pembelian, atau semakan stok. Layari juga www.atsar.ilmusunnah.com

Bayaran Pembelian: 
Bank in/depositkan bayaran (termasuk kos penghantaran) ke account CIMB no. 0114-0018104-52-8 (Nawawi B. Subandi), atau Maybank: 162786012893 (Nur Amalina Bt. Zahari) atau Bank Islam: 12038010109649 (Atsar Enterprise) & sms/email kan nama, alamat penuh anda, serta no. tel untuk urusan penghantaran.