Sabda Rasulullah Shallallahu 'alaihi wa Sallam, “Sesiapa yang menempuh jalan untuk menuntut ilmu, maka Allah akan memudahkan baginya jalan menuju Syurga. Tidaklah suatu kaum berkumpul di salah sebuah rumah Allah dari rumah-rumah Allah (masjid) untuk membaca Kitabullah dan mempelajarinya di antara mereka, melainkan ketenangan (sakinah) turun kepada mereka, rahmat Allah meliputi mereka, dan Allah menyebut-nyebut mereka di hadapan para malaikat yang berada di sisi-Nya.” (Hadis Riwayat Muslim, 13/212, no. 4867)
__________________________________________________________________________________

| Nawawi | Aqeedah | Fiqh | Anti Syirik | Galeri Buku | Galeri MP3 | Bio-Pure |
__________________________________________________________________________________

Saturday, May 18, 2013

778 - Ensiklopedia Hari Akhir, Perjalanan Manusia Sejak Kematian Hingga Ke Negeri Keabadian


Ensiklopedia Hari Akhir
Perjalanan Manusia Sejak Kematian Hingga Ke Negeri Keabadian


Judul Buku:
Ensiklopedia Hari Akhir
Perjalanan Manusia Sejak Kematian Hingga Ke Negeri Keabadian
Judul Asal: Al-Iman bi Al-Yaum al-Akhir, Fiqih al-Qudum Ilallaah

Penulis:
Dr. Ali Muhammad ash-Shallabi 

Penerbit:
Pustaka at-Tazkia

Harga:
RM60

Berat:

1kg

Keterangan Buku:


Manusia bertanya-tanya tentang akhir perjalanan mereka, dan ke mana mereka hendak pergi. Mereka takut pada kematian dan kedahsyatannya. Mereka mencari jawaban yang memuaskan atas pertanyaan: Ada apa setelah kematian?

Dunia di mana manusia hidup dewasa ini memiliki persepsi yang penuh simpang-siur dan keyakinan yang menyimpang tentang Allah Subhanahu wa Ta'ala dan alam semesta, manusia dan kehidupan, qadha' dan qadar, Syurga dan Neraka. Walaupun begitu, tatakala ramai manusia terpinga-pinga dan tersesat, itu tidak berlaku ke atas kaum kaum Muslimin yang beriman. Mereka memiliki aqidah yang lurus yang tidak dimiliki selain mereka. Maklumat tentang dari mana kita didatangkan, untuk apa kita dihadirkan dan ke mana kita akan pergi, semuanya dijelaskan dengan fakta yang tidak tersangkal.

Allah Subhanahu wa Ta'ala juga telah memberi anugerah kepada mereka dengan kitab-Nya yang mulia yang dipelihara-Nya dari penyimpangan, dan Sunnah Nabi-Nya yang berfungsi sebagai penjelas bagi kitab-Nya. Kerana itu, kita pun dapat memberikan kepada dunia apa yang sangat mereka perlukan dan tidak mereka miliki.

Buku ini merakamkan perjalanan manusia, fasa demi fasa, dimulai dari alam kematian, hakikat ruh, menuju alam Barzakh dan kehidupan di barzakh, peniupan sangkakala, menuju hari kebangkitan, perhimpunan di Mahsyar, syafa'at, hisab, mizan (timbangan), menuju telaga, perjalanan di shirath (titian) hingga ke negeri keabadian: Syurga atau Neraka, sifat-sifat Syurga dan Neraka, perkara yang menyelamatkan dari ancaman di akhirat, dan beberapa sub-perbahasan lainnya lagi.

Tidak ketinggalan, penulis juga mengemukakan tentang tanda-tanda kiamat kecil dan besar. Dikupas secara lugas, luas, dan mendalam, dipasakkan setiap hujahannya pada Kitab Allah dan Sunnah Rasul-Nya. InsyaALLAH buku ini membantu memberikan jawaban-jawaban yang memuaskan.

Jumlah Muka Surat:
460 m/s.

Maklumat lanjut:
Saudara Nawawi, h/p. No.: 012-6887715 atau email: dimensi83@hotmail.com untuk urusan tempahan, pembelian, atau semakan stok. Layari juga www.atsar.ilmusunnah.com

Bayaran Pembelian: 
Bank in/depositkan bayaran (termasuk kos penghantaran) ke account CIMB no. 0114-0018104-52-8 (Nawawi B. Subandi), atau Maybank: 162786012893 (Nur Amalina Bt. Zahari) atau Bank Islam: 12038010109649 (Atsar Enterprise) & sms/email kan nama, alamat penuh anda, serta no. tel untuk urusan penghantaran.